Carte/Capitol/Subcapitol:
ADDENDA - Un sondaj intarziat
Dupa avalansa de sondaje politice din campania electorala, institutele de specialitate au intrat intr-o binemeritata pauza de reflectie. Cu toate acestea, impresiile produse in perioada prelectorala de catre oamenii politici, ziaristi, comentatori, reprezentanti ai societatii civile, aveau nevoie de ceva timp pentru a se sedimenta si pentru a oferi concluziile necesare. A fost meritul (?!) Televiziunii Române* de a fi comandat Centrului de Sociologie Urbana si Regionala un sondaj privitor la audienta posturilor de televiziune, care a si fost realizat in perioada 12 - 18 mai 1997. intâmplator, am avut prilejul sa-mi cada in mâna un exemplar al acestui sondaj. Am constatat cu surpriza - dar nu fara placere - ca la categoria “Indice de simpatie” ma clasasem pe primul loc cu 4,11 (notarile facâdu-se pe o scala de la 1 la 5, in care 1 = cel pe care nu-l pot suferi, iar 5 = este favoritul meu). De asemenea, la categoria “grad de notorietate” al moderatorului de emisiuni social-politice, eram plasat pe locul al treilea cu un procent de 81,1%, intr-o lista de 20 de nume2. Iar “Ierarhia personalitatilor de televiziune” dupa indicele de simpatie (performanta)3 imi acorda aceeasi pozitie - 3, intr-o succesiune de 47 de nume care includea crainici, moderatori de emisiuni social-politice si culturale si comentatori. Evident ca pentru mine, intrat in acest joc aproape fara voia mea si neavând pretentii de teleast, aceste rezultate erau cel putin magulitoare. Si ele erau consecinta directa a celor doua “tururi de forta” pe care le-au constituit etapa locala si cea prezidentiala a “Turneului Candidatilor”, emisiuni ce au reprezentat, in cele din urma, o veritabila locomotiva pentru indicele de audienta al Antenei 1. A fost, dealtfel, momentul in care Antena 1, ce mult timp se multumise cu rolul de outsider al lui Tele 7abc si, apoi, al PRO TV, a intrat direct in lupta pentru suprematia pe piata de televiziune a Capitalei si a marilor orase. Alegerile au constituit palierul pe care Antena 1 a reusit sa-si bata contracandidatii, realizând cu eforturi minime, rezultate maxime: incasari spectaculoase intr-o zona nespecifica a publicitatii si câstigarea atentiei si a interesului publicului si al clasei politice. De aici inainte patronul si diriguitorii Antenei 1 aveau sa prinda gustul “puterii” si aveau sa intre tot mai hotarât in dura lupta pentru rating. * Sondaj nedat publicitatii, din motive nu foarte clare.
<< ADDENDA - Corespondente
|||
Cuprins >>
|
| Citiri: 4921
|